Booking.com deelt kennis met Amersfoortse ondernemers

Amersfoort – Door een samenwerking tussen Citymarketing Regio Amersfoort en Booking.com, kunnen toeristische ondernemers in stad en regio binnenkort profiteren van de kennis van deze internationaal bekende speler.

Booking.com is wereldleider in online reserveringen van accommodaties. De organisatie heeft de afgelopen jaren enorm veel data opgebouwd en doet dat nog elke dag, waardoor zij niet alleen patronen vanuit het verleden kan laten zien, maar ook voorspellingen kan doen op basis van reserveringen die al voor 2017 en 2018 in de boeken staan.

Alexander Gevers Deynoot van Booking.com licht toe: “Samenwerken, vooruitkijken en aan de hand van data nieuwe business genereren. Bijvoorbeeld door gasten beter te informeren, inspireren en welkom te heten. Door de extra zichtbaarheid op (inter)nationaal niveau voor zowel accommodaties, ondernemers als de hele regio kunnen we mooie resultaten bereiken.”

Citymarketeer Dennis Sille voegt daar het volgende aan toe: “Hotels vanuit onze stad en regio die aangesloten zijn bij Booking.com kunnen individueel nu al hun eigen data inkijken. Maar wij hebben juist gevraagd of Booking.com inzicht wil geven in (boven)regionale ontwikkelingen vanuit het verleden én de toekomst. Dat doen we in de vorm van een masterclass. Op die manier willen we de ondernemers inspireren om op basis van Big Data, gefundeerde keuzes te maken voor de toekomst”. Toeristische ondernemers worden binnenkort per mail uitgenodigd om deel te nemen aan de bijeenkomst.

Booking.com B.V. is wereldleider in online reserveringen van accommodaties. Er worden iedere dag meer dan 1.200.000 kamernachten gereserveerd via Booking.com. De website en apps van Booking.com trekken bezoekers van over de hele wereld, zowel zakenreizigers als vakantiegangers.

Sinds de oprichting in 1996 garandeert Booking.com B.V. de beste prijs voor alle soorten accommodaties, van kleine, door families beheerde bed & breakfasts tot zeer luxueuze vijfsterrencomplexen. De website van Booking.com is internationaal van opzet; hij is beschikbaar in meer dan 40 talen en biedt 1.125.104 actieve accommodaties in 225 landen en gebieden.