Maggy’s Mode zet Spakenburgse winkels op de kaart

Bunschoten – Samen krijg je meer gedaan dan alleen. Om een positief antwoord te geven op de ‘crisis’ in de detailhandel, slaan de ondernemers van Bunschoten-Spakenburg de handen ineen.

Op initiatief van Maggy Hopman van vrouwenmodezaak Maggy’s Mode – de beste zelfstandige winkel van Nederland – wordt donderdagavond 10 april een Shopping Experience georganiseerd. Hier kunnen bezoekers kennismaken met het diverse winkelaanbod van het dorp. De lokale winkeliers stellen hiervoor speciaal hun deuren open.

“Spakenburg staat bekend om de visserscultuur, maar biedt nog zoveel meer. Op winkelgebied heeft ons dorp een divers en rijk aanbod. Voornaamste doel om de Shopping Experience te organiseren, is om nieuwe bezoekers kennis te laten maken met shoppen in Spakenburg. Daarnaast vind ik het als modezaak belangrijk om mijn klanten op een positieve manier te verrassen en hen aan te sporen ook de lokale hotspots te ontdekken”, vertelt Maggy Hopman.

Met dit idee benaderde de onderneemster de plaatselijke ondernemers, waarvan het merendeel meteen heel enthousiast reageerde. Maar alleen de winkels openstellen alsof het een extra koopavond betreft, wil Maggy Hopman voorkomen. “Als je een dergelijk event organiseert, moet er wel wat te beleven zijn. Alle winkels bieden op 10 april dan ook iets extra’s.”

Zo kun je een workshop föhnen volgen bij de kapper, boeken laten signeren bij de boekhandel, ballonnen leren vouwen in de speelgoedzaak en deelnemen aan een workshop geuren bij de parfumerie. Bij de ijsboer kun je zelf ijsbollen stapelen, de bloemist leert je een mooi boeket te maken en in een mannenmodezaak vertelt een denimexpert hoe een jeans wordt gemaakt.

Marianne Korlaar, citymarketeer Bunschoten-Spakenburg is heel blij met dit initiatief. “We omarmen en ondersteunen dit evenement heel graag. Samenwerken past goed bij onze visie en de huidige tijdsgeest. Doordat ondernemers samen optrekken, creëer je een prettig winkelklimaat. Consumenten vinden dat fijn. We zetten ons dorp zo als winkelbestemming in de kijker, waar het nodige is te ontdekken. Als consument heb je tegenwoordig zoveel keus en kun je ook vanuit je luie stoel aankopen doen. Wil je mensen weer verleiden om naar de winkels te komen, moet je dus iets extra’s doen. Door een verrassend evenement te organiseren als de Shopping Experience dat bol staat van verrassende workshops en presentaties.”

De Shopping Experience wordt om 21.30 afgesloten met een stilettorun op het plein waaraan Maggy’s Mode is gevestigd. Hier kunnen deelnemers een cadeaubon winnen van Maggy’s Mode (t.w.v. € 150,-), een paar stilettohakken van Supertrash (beschikbaar gesteld door schoenenzaak Zandbergen) en een flacon parfum van Stiletto (beschikbaar gesteld door Parfumerie la Ruelle).