Duitse bloggers bezoeken Amersfoort

Amersfoort – Om regio Amersfoort over de grens onder de aandacht te brengen, heeft Stichting Citymarketing regio Amersfoort voor het eerst negen Duitse bloggers uitgenodigd voor een citytrip. Samen met hun partners verbleven ze van 20 tot en met 22 januari in de stad.
 
In samenwerking met ondernemers is een programma samengesteld waarin de verschillende kanten van stad en regio naar voren komen. Zo beklommen de bloggers de Onze Lieve Vrouwetoren, maakten ze een stadswandeling met de Amersfoortse Gidsen en bezochten ze afsluitend Juffrouw Jacoba en Paleis Soestdijk.
 
Bij Son of a Croque, Corazon Bakery en Kafé Van Zanten stond er zaterdag een lunch voor hen klaar. Restaurants In Den Kleinen Hap, Habibi, SEM Sla en meer, Popocatepetl en Humphrey’s boden de bloggers een bijzonder diner aan. Ook stond een bezoek aan kaaswinkel Het Oude Ambacht en het proeven van een Amersfoortse kroket bij Van Gogh op het programma. De bloggers gingen daarnaast zelf op pad om te winkelen en musea te bezoeken. Ze overnachtten in Hotel NH Amersfoort, Leerhotel Het Klooster en Het Berghotel.

 
Alle bloggers schrijven binnenkort artikelen op hun blog over hun bezoek aan Amersfoort. Tijdens het weekend deelden zij al hun eigen foto’s op Instagram en Twitter. Door beeldende verhalen via bloggers (influencers) te verspreiden, wil Citymarketing regio Amersfoort mensen inspireren om een bezoek aan de stad en regio te brengen. Deze influencers hebben vaak al duizenden fans die hun kanalen actief volgen en erop reageren.
 
Het is voor het eerst dat Citymarketing regio Amersfoort samenwerkt met influencers uit het buitenland. Bestaande samenwerkingen zijn er o.a. met bloggers Ensanne, Moderne Hippies, Fleur Sophia, We are Travellers, Ik wil meer reizen en Stop & Stare.